Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

Nedenstående handelsbetingelser er gældende for al samhandel med Ting og Gaver.

 Juridiske oplysninger

www.tingoggaver.dk ejes og drives af:

Ting og gaver. Marievej 3, 3660 Stenløse CVR nr. 34206740

Mail: 

Juridisk adresse: Marievej 3, 3660 Stenløse. Fortrydelsesretten gælder kun for private forbrugere.

 Forsendelse og leveringsmuligheder

De samlede leveringsomkostninger fremgår tydeligt, når du bestiller varer i webshoppen.

Følgende forsendelsesmuligheder tilbydes: 

  • GLS levering til privat, samt til valgte pakkeshop. Pris for levering starter ved 39 kr. Hver dog opmærksom på at der kan opstå situationer, hvor fragtselskabet leverer til en anden pakkeshop pga. pladsproblemer.
  • Du kan altid vælge at afhente varerne ved vores lokale lager. Afhentning foregår kun efter aftale og i normal åbningstid.
  • GLS levering til nærmeste pakkeboks Sverige 79,-
  • GLS levering til nærmeste pakkeboks Norge 199,-
  • PostNord, pakkeboks og privat delivery.

Vi giver altid gratis fragt (DK) ved køb over 499 kr.

Forventet leveringstid er mellem 1 - 5 hverdage, såfremt varerne er på lager. Er varen ikke på lager, kan der forventes levering indenfor 8-10 hverdage. Er vi ikke i stand til at afsende varerne inden for det angivne tidsrum, giver vi dig information herom pr. mail eller telefon.

www.tingoggaver.dk tager ansvaret for varerne, indtil modtagelsen. Vi leverer kun i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne, Sverige og Norge.

Levering af møbler:

Møbler sendes fragtfrit direkte til dig via fragtfirma. Fragtfirmaet ringer til dig og aftaler et leveringstidspunkt, der passer dig. 

For at skåne miljøet mest muligt, genbruger vi emballage fra andre forsendelser.

 Varekøb

Varekøb foregår ved følgende procedure:

  1. Den ønskede vare tilføjes til indkøbskurven.
  2. Når købet ønskes afsluttet, klikkes på linket indkøbskurven. Herfra kan man slette eller ændre antallet af bestilte varer. Marker at du godkender handelsbetingelserne, når indeværende handelsbetingelser er læst og accepteret. Vælg derefter kontakt og modtager information
  3. Den ønsket leveringsmetode og betalingsmetode vælges
  4. Købet bekræftes og betaling gennemføres.
  5. Herefter modtager du en elektronisk en ordrebekræftelse pr. e-mail.

 

 Dine betalingsmuligheder

Alle priser er angivet i danske priser inkl. moms og andre afgifter. Priserne gælder kun ordrer til levering i Danmark, ikke omfattende Grønland og Færøerne, Sverige og Norge.

Ting og gaver bruger 3-D Secure som en ekstra sikkerhed for vores kunder. Læs evt. mere om dette her: https://www.nets.eu/dk-da/digital-sikkerhed/Pages/Verified-by-Visa-og-MasterCard-Secure-Code.aspx

Betaling for varerne kan ske online ved brug af følgende betalingsmuligheder:

  • Dankort og eDankort
  • Visa/Dankort, Visa Electron, Visa Debit
  • MasterCard, MasterCard Debit
  • Maestro
  • MobilePay
  • Pengene trækkes først på kontoen, når varerne er afsendt fra lageret.
  • Vi tager ikke kortgebyrer.

MobilePay

  1. Under bestilling af varerne, indtaster du dit mobiltelefon nr. i betalingsvinduet.
  2. Du godkender betalingsanmodningen, der nu vises på din telefon.
  3. Beløbet trækkes på det kreditkort, du har tilknyttet din Mobilepay konto.
  4. Du modtager nu en ordrebekræftelse pr. mail og vi pakker straks varerne til dig.

 Fortrydelsesret/returret

Du har 14 dages fortrydelsesret på alle varer købt i webshoppen.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@canagroup.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Du kan returnere en vare ved at sende til følgende adresse: Marievej 3, 3660 Stenløse. Vedlæg derudover en kopi af bon/kvittering. Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Fortrydelsesret - Virksomheder:

Ved salg til erhvervsdrivende (B2B), tilbyder Ting og Gaver IKKE fortrydelsesret.

Fortrydelsesret ved køb af møbler: 

Hvis du ønsker at fortryde dit køb af et møbel, skal du betale for afhentning af møblet via et fragtfirma - fx, Danske Fragtmænd, Dachser eller Schenker, som leverede møblet til dig. Prisen på tilbagesendelsen vil afhænge af størrelsen på pakken.

Ved brug af fortrydelsesret er det vigtigt, at møblet er i samme stand som ved modtagelsen. For at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at møblet returneres i original emballage. Manglende original emballage kan udgøre en værdiforringelse, hvilket betyder, at du ikke vil få den fulde købesum returneret.

Afprøvning af varen og din hæftelse for varens forringelse

Du hæfter for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.

Du må undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug. Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den som ny til fuld pris igen, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage.

Manglende original emballage kan udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du har ansvaret for pakken/varen, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

  • Sådan returnerer du: Du skal inden 14 dage fra modtagelsen, meddele os om, at du ønsker at fortryde dit køb. Det er dig, som skal dokumentere rettidig meddelelse om fortrydelsen. Vi opfordrer dig derfor til at sende den til os via e-mail.

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Returvarerne skal sendes forsvarligt tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Vedlæg returformularen, eller din kvittering, og sæt returlabel med forudbetalt porto på pakken. 

Gå til vores Returportal

Tilbagebetaling

  • Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

  • Returnerings udgifter Ønsker du at returnere den købte vare, skal du selv stå for forsendelsesudgiften, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. 
  • Gå til vores Returportal

 

 Reklamationsret

I overensstemmelse med købelovens regler ydes du som forbruger 24 måneders reklamationsret på alle varer. Er der fejl eller mangler ved varen, bedes du snarest muligt kontakte os.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du kan dog ikke benytte dig af reklamationsretten, hvis fejlen skyldes skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert brug eller ringe vedligeholdelse. Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Afprøvning af varen og din hæftelse for varens forringelse

Du hæfter for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.

Du må undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug. Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den som ny til fuld pris igen, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage.

Manglende original emballage kan udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du har ansvaret for pakken/varen, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

  • Du kan informere os om fejl og mangler via den indbyggede kontaktformular - Klik her.
  • Ved klagesager er du også velkommen til at benytte vores direkte e-mail, som du finder i bunden af webshoppen her.
  • Det er altid muligt at benytte ODR-platformen, hvis du ønsker at klagesagen skal sendes gennem EU's online klagesystem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Vi dækker dine (rimelige) udgifter i forbindelse med returnering af defekte eller mangelfulde varer.

Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Varen sendes til:

Ting og Gaver

Marievej 3, 3660 Stenløse

Denmark

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.    

 Persondatapolitik

Generelt

Denne side med Ting og Gavers persondatapolitik beskriver, hvilke oplysninger om dig, vi hos Ting og Gaver indsamler og behandler. Persondatapolitikken gælder for alle de personoplysninger, som du angiver direkte til os, eller som vi indsamler via vores hjemmeside. Ting og Gaver.dk er dataansvarlig for de persondata, som vi indsamler via hjemmesiden eller som du deler med os. Har du spørgsmål vedrørende vores behandling af persondata, eller hvis du ønsker at gøre brug af dine rettigheder vedrørende persondata, kan du kontakte os info@canagroup.dk

Cookies

I en webshop og enhver anden side, er der mange funktionaliteter, der ikke virker uden brug af cookies. 

Du kan derfor ikke benytte vores webshop uden at acceptere brugen af cookies.

Dine personlige data Dine kontaktoplysninger gemmes med det formål at kunne levere varen til dig. Når der indsamles personoplysninger via webshoppen, sikrer vi, at det altid sker med din fulde accept, da købet ikke kan gennemføres, medmindre handelsbetingelserne her er godkendt. Det er din sikkerhed for, at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor. IP-adressen og evt. personlige oplysninger oplyses til politiet, hvis der er tale om falske betalinger, svindel og bedrageri med kreditkort.

Om de personoplysninger vi indsamler

Når du besøger tingoggaver.dk indsamler vi informationer om dig og din brug af hjemmesiden. Disse informationer omfatter hvad du søger efter på hjemmesiden, din browser, din IP-adresse, din netværks lokation og informationer om din computer. Dette gør vi for at kunne forbedre vores hjemmeside og brugeroplevelsen for kunderne. Herudover bruges oplysningerne til målrettet markedsføring som retargeting via Facebook og Google.

Når du køber et produkt på tingoggaver.dk, opretter en kunde-profil eller når du kommunikerer med os, indsamler vi de oplysninger, som du selv giver os – f.eks. telefonnummer, e-mail-adresse, navn, adresse, hvordan du betaler samt oplysninger om produkt køb, leverings ønsker og oplysninger om den IP-adresse, hvor købet er sendt fra.

Vi indsamler og videregiver disse oplysninger for at kunne levere dit køb, samt for at kunne administrere dine rettigheder vedrørende reklamation og returret. Herudover behandler vi disse oplysninger for at overholde gældende lovgivning vedrørende regnskab og bogføring. Din IP-adresse indsamles for at kunne forhindre svindel. 

Når du tilmelder dig vores nyhedsbrev indsamler vi oplysninger om dit navn og email-adresse til brug for tingoggaver.dk’s nyhedsbreve. Du kan til enhver tid afmelde dig nyhedsbrevet.

Om modtagerne af personoplysningerne

I forbindelse med køb behandles relevante personoplysninger af GLS eller PostNord, som står for at levere dine produkter til dig. Det drejer sig om oplysninger om dit navn, adresse, email-adresse og mobilnummer. I forbindelse med køb vil dine oplysninger ligeledes behandles af pakkelabels.dk, som står for en del af tingoggaver.dk´s generering af pakkelabels.

Tingoggaver har ydermere en mindre række eksterne samarbejdspartnere, som behandler personoplysninger på vores vegne. Vi anvender disse samarbejdspartnere til blandt andet teknisk support, udvikling og forbedring af hjemmesiden, udsendelse af nyhedsbreve samt målrettet markedsføring gennem f.eks. retargeting.

Herudover videregives oplysninger om navn og email-adresse til Trustpilot, så vi kan sende dig en invitation til at give os en bedømmelse på Truspilot’s hjemmeside. Trustpilot bliver dataansvarlig for de afgivne oplysninger, hvis du vælger at lave en anmeldelse på deres side.

Alle disse samarbejdspartnere er data behandlere og behandler de persondata, som vi er dataansvarlig for. De er underlagt fuldt fortrolig omkring dine personoplysninger og må ikke anvende dem til andre formål end til at opfylde deres aftale med Ting og Gaver.

To af disse data behandlere er Facebook og Google Analytics, som er etableret i USA. Overførslen af dine personoplysninger til disse er sikret gennem deres certificering, som du finder her: Facebook Inc.'s certificering: https://www.privacyshield.gov/participant?id=a2zt0000000GnywAAC&status=Active

Google LLC's certificering: https://www.privacyshield.gov/participant?id=a2zt000000001L5AAI Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.  Vi samarbejder kun med data behandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Sikker og krypteret betaling online

Foretages der betaling med kreditkort på webshoppen, sker betalingen på en sikker forbindelse, der garanterer, at dine betalingsoplysninger ikke er tilgængelige for uvedkommende. Når betalingen foretages online, sker det gennem en sikker krypteret metode gennem webshopsystemet og en sikker betalingsgateway. Betalingsgatewayen fungerer som dankortterminalen, der administreres hos Quickpay, som overholder den internationale PCI DSS certificering - En certificering, der definerer en række krav til opbevaring, overførsel og håndtering af kreditkortdata. 

Om dine rettigheder

Du kan til enhver tid kontakte os på info@canagroup.dk, hvis du er i tvivl om, hvordan dine personoplysninger behandles hos os. 

  • Du har altid ret til at rette henvendelse til os og bede om at blive oplyst om, hvilke oplysninger vi har registreret om dig, hvor vi har registreret disse oplysninger, hvilke modtagere af oplysninger der er, samt hvor oplysningerne stammer fra. Du har ydermere ret til at få udleveret en kopi af de oplysninger, som vi behandler om dig.
  • Hvis du bliver opmærksom på, at der er fejl i dine personoplysninger, som er registreret hos os, har du ret til at få dem tilrettet. Kontakt os og vi vil sørge for at få dem rettet.
  • Du har ret til at gøre indsigelse mod behandlingen af dine personoplysninger. Dette gælder både vores direkte markedsføring samt evt. profileringen i forbindelse med markedsføring.
  • Du har ret til at tilbagekalde dit samtykke til behandling af personoplysninger.
  • I visse tilfælde har du ret til at få slettet alle er visse dele af de personoplysninger, som vi har registreret om dig. Dog er vi ikke forpligtede til at slette oplysninger, som er nødvendige for at vi kan overholde vores forpligtelser over for dig som kunde – f.eks. at kunne sende din ordre eller foretage behandling i forbindelse med retur eller reklamation. Vi gemmer kun dine oplysninger, så længe de er nødvendige for os.
  • Du har i visse tilfælde ret til at få udleveret dine personoplysninger i et maskinlæsbart format for at overføre disse til en anden dataansvarlig.
  • Du har ret til at klage over vores behandling af dine personoplysninger. Klager kan indgives til Datatilsynes, Borgergade 28, 5, 1300 København K, mail: dt@datatilsynet.dk, telefon: 33 19 32 00

 

Om sletning af dine persondata Dine personoplysninger, som bliver indsamlet gennem din brug af tingoggaver.dk’s hjemmeside, slettes senest 26 mdr. efter dit seneste besøg på siden.

De oplysninger, du har angivet under tilmeldelse til nyhedsbrevet, bliver slettet, når du trækker dit samtykke tilbage.

Dine oplysninger, som du afgiver i forbindelse med køb på tingoggaver.dk, vil som udgangspunkt blive slettet fem år efter udløbet af det pågældende kalenderår. Oplysningerne kan gemmes i længere tid, hvis det er nødvendigt for at leve op til gældende lovkrav.

Om sikkerheden for dig

Ting og Gaver har udarbejdet intern procedure for at sikre dine personoplysninger mod ændring eller misbrug. Det er kun vores medarbejdere med arbejdsmæssigt behov, som har adgang til dine oplysninger. Alle medarbejdere er underlagt tavshedspligt. Oplysninger afgivet på webshoppen videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand. Alle oplysninger gemmes på højsikrede servere.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på mail.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
 
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk
 
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr ”  

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 01.08.2023

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

Tingoggaver.dk

 Marievej 3, 3660 Stenløse

 E-mail: info@canagroup.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)